“נזרקתי לכלבים”: התיק הרפואי נעלם – והלוחם לא מוכר כנכה צה”ל

“ד’, לוחם לשעבר ביחידת המסתערבים של משמר הגבול, נמצא בימים אלה במאבק מתמשך מול משרד הביטחון ומשטרת ישראל שיכירו בו כנכה צה”ל, מאחר שלדבריו הוא סובל מפוסט-טראומה. לדבריו, בעת שפתח בהליכים להכיר בו כנכה צה”ל, גילה כי התיק הרפואי שלו אבד וכי יהיה עליו להמציא מסמכים רפואיים חדשים מתקופת שירותו, אם ברצונו להתחיל בהליך הרגיש. “זה מרגיש כאילו המדינה זרקה אותי לכלבים”, אמר ד’ בכעס לוואלה! NEWS.”….

לפני כשנה, בעצת חבריו ליחידה, הגיע ד’ להרצאה של אורן אור ביטון, ששירת גם הוא ביחידה. הוא נפצע במהלך השירות, לקה גם הוא בפוסט טראומה והוכר כנכה צה”ל. במהלך ההרצאה נדהם ד’ לגלות שחבריו ליחידה סובלים מבעיות דומות. בכינוס פגש ד’ את עו”ד רפאל שיין, מומחה לדיני צבא.

שיין, נכה צה”ל שנפצע לפני כ-15 שנה במחנה הפליטים ג’נין, החל לקדם את ענייניו של ד’. תחילה ביקש לעיין יחד איתו בתיקו הרפואי מימי השירות כדי שיוכלו לגשת לוועדת הרפואית. אולם אז, גילו השניים כי תיקו הרפואי של ד’ איננו בגנזך הצבאי, למרות שעל פי תקנות הארכיונים במוסדות מערכת הביטחון וצה”ל, תיקים רפואיים אמורים להישמר בגנזכי מערכת הביטחון והצבא, עד שימלאו ללוחם 75 שנים…..

הכתבה המלאה , מתוך אתר וואלה  מתארת את הסיוע של משרדינו בתביעה אל מול משרד הביטחון להכרה כנכה צה”ל.