על החשיבות להיות מיוצג ע”י עו”ד בוועדה הרפואית של משרד הביטחון

ייצוג בוועדה הרפואית מול משרד הביטחון

מבחינה פורמלית אין הכרח להיות מיוצג ע”י עו”ד בוועדה הרפואית והנכה יכול לייצג את עצמו בוועדה, גם ללא עו”ד. אולם במקרים רבים ייצוג ע”י עו”ד בוועדה הרפואית יכול לשפר ולמקסם את זכויותיו של הנכה לקבל דרגת נכות שתשקף את מצבו האמיתי ואת מגבלותיו.

מאחר והוועדה הרפואית אורכת בדר”כ רק מספר דקות חשוב להציג את הדברים העיקריים בצורה תמציתית, מאורגנת ויעילה ולא “לבזבז” זמן יקר על דברים שאינם רלוונטיים לפגימה הנדונה ולהימנע מחזרה על פרטים יותר מפעם אחת.

על סמך מה מתקבלות החלטת הועדה הרפואית?

בלא מעט מקרים מתמקד הנכה באירוע שגרם לנכות ופחות מתרכז במגבלותיו והפגיעה באיכות חייו. הוועדה הרפואית באה לקבוע את דרגת נכותו של הנכה, בהתאם למצבו הרפואי ביום בו הוא עומד בפני הועדה, אין כל חשיבות לאירועים שגרמו לפגיעה שכן החלטה בשאלת הקשר הסיבתי התקבלה כבר ע”י המומחה הרפואי.

מאחר והוועדה הרפואית אורכת בדר”כ רק מספר דקות חשוב להציג את הדברים העיקריים בצורה תמציתית ומאורגנת ויעילה ולא “לבזבז” זמן יקר על דברים שאינם רלוונטיים לפגימה הנדונה ולהימנע מחזרה על פרטים יותר מפעם אחת.

היתרון בייצוג עו”ד בועדות רפואיות

ייצוג של עו”ד משפר את סיכוייו של הנכה וזאת מכיוון שעוה”ד מציג בפני חבריי הועדה את המסמכים הרפואיים הרלוונטיים והחשובים, מתאר בפניהם את התלונות הרלוונטיות מהם סובל הנכה בגין הפגימה הנדונה. הועדה הרפואית קוראת את תיקו של הנכה מס’ דקות לפני שהוא נכנס לוועדה ולכן יכולים להיות מקרים בהם מסמכים חשובים אודות מצבו של הנכה ייעלמו מעיניהם.

חשוב לזכור!!! מה שלא תגידו ומה שלא יאמר על ידכם בוועדה כאילו לא היה ולא יזכה לכל התייחסות מחברי הועדה.

יש להקפיד לדבר במהלך הדיון בוועדה בקצב שיאפשר למזכיר הוועדה לרשום את טענותיכם, יש לכך חשיבות רבה בעיקר במקרים שבהם יש צורך להגיש ערעור לוועדה רפואית עליונה ולטעון כי הוועדה קמא התעלמה מדברים שנאמרו על ידכם או לא ייחסה משקל ראוי לחומר שהוצג בפניה ולמצבו הרפואי/הנפשי של הנכה.   

המלצתנו היא להתייעץ עם עו”ד בתחום זה, טרם הוועדה הרפואית, על מנת להגדיל את הסיכויים להצליח בהליך זה, למנוע טעויות ולקבל את דרגת הנכות שמשקפת את מצבו האמיתי של הנכה.

שתף מאמר זה: